NewsList: Minister Meeting Korean Ambassador...

Title

Minister Meeting Korean Ambassador...  

ShortDescription

During his meeting with the Korean Ambassador Al Mansoori says the UAE is heading into new... 

FullDescription

Press release

 

 

During his meeting with the Korean Ambassador

 

Al Mansoori says the UAE is heading into new economic stage focuses on knowledge and innovation

 

UAE and Korea cooperate through the Investment Map Project to identify areas of cooperation 

 

Dubai, September 10, 2011: The UAE Minister of Economy His Excellency Sultan Bin Saeed Al Mansoori said the UAE is heading into new economic stage that focuses on knowledge and innovation, through increasing the contribution knowledge economy in GDP across a range of approaches include innovation, creativity and development of small and medium enterprises and strengthening intellectual property rights.

 

This came during a meeting with His Excellency Toon Kyu kwon ambassador of the Republic of South Korea's to the UAE, where the two sides discussed latest developments in economic relations, especially the follow-up process of applying the cooperation projects that have been agreed during the second meeting of the Joint Economic Committee. This includes cooperation in various sectors, notably investment and small and medium enterprises, energy, education, air transport, environment, innovation and intellectual property, infrastructure and construction.

 

During the meeting, H.E Al Mansoori reiterated the need to provide more details about the sectors that comes within the Investment Map Project (IMP), launched recently by the Ministry of Economy and which targets a number of countries in the world that are considered strategic for the UAE including South Korea.

 

Mr Al Mansoori said that the Ministry of Economy will ensure through IMP to encourage exchange of direct investments with South Korea through presenting benefits and incentives offered by the UAE to the Korean investor.

 

Mr Al Mansoori pointed out that the development in bilateral relation between UAE and South Korea comes as a continuation of what has been agreed by the leaders of the two countries, specifically during the visit of His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice-President and Prime Minister and Ruler of Dubai His Highness Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan, Crown Prince of Abu Dhabi and Deputy Supreme Commander of the Armed Forces, to South Korea, where these visits focused on raising the level of cooperation and coordination between the two countries to higher levels through the development of effective mechanisms to achieve this common goal.

 

 

 

 

 

From his side the Korean Ambassador praised the Investment Map Project launched by the ministry, which targets South Korea and expressed the readiness of his government and a large number of Korean companies to be part of this strategic project which contributes to increase flow of investments between the two countries and thus raise levels of trade.

 

He noted that his government has already defined the mechanisms and working groups that will work on coordination with the UAE side on IMP.

 

In this context, HE Al Mansoori stressed the importance of IMP to build strategic relations with Korea in various fields such as energy and clean technology, information technology, small and medium enterprises and to benefit from the Korean experience in this area. He also called the private sector in both countries to be major part of this project through exchanging visits and economic forums in order to explore opportunities on ground.

-Ends-

 

For further information, please contact:

 

Nedal Al Asaad / Nizar Aridi                                                                                 

ASDA’A Burson-Marsteller                                               

Tel: (+971 4) 334 4550; Fax: (+971 4) 334 4556 

E-mail: n.aridi@asdaa.com

 

Image

 

ShortDescriptionAr

خلال لقائه السفير الكوري وزير الاقتصاد يؤكد توجه دولة الإمارات نحو مرحلة اقتصادية جديدة تركز... 

FullDescriptionAr

خبر صحفي

 

خلال لقائه السفير الكوري

وزير الاقتصاد يؤكد توجه دولة الإمارات نحو مرحلة اقتصادية جديدة تركز على مفاهيم المعرفة والابتكار

المنصوري: الإمارات وكوريا تتمتعان بخصائص اقتصادية

ضخمة وهناك الكثير من فرص التعاون التي تدعم اقتصاد المعرفة للبلدان

السفير الكوري يشيد بمشروع الخارطة الاستثمارية لدولة الامارات كفرصة مثالية لتعزيز التبادل الاستثماري ونقل المعرفة بين البلدين

 

دبي، 10 سبتمبر 2011: أكد معالي المهندس سلطان بن سعيد المنصوري وزير الاقتصاد توجه دولة الإمارات نحو مرحلة اقتصادية جديدة تركز على المعرفة والابتكار من خلال العمل على زيادة مساهمة اقتصاد المعرفة في الناتج المحلي الاجمالي عبر مجموعة من التوجهات التي تركز على الابتكار والابداع وتطوير المشاريع الصغيرة والمتوسطة وتعزيز حقوق الملكية الفكرية.

 

جاء ذلك خلال استقبال معاليه سعادة جون جاي لي سفير جمهورية كوريا الجنوبية لدى الدولة. حيث تباحث الطرفان حول آخر مستجدات العلاقات الاقتصادية بين البلدين خاصة فيما يتعلق بمتابعة عملية تطبيق مشاريع التعاون بين البلدين التي تم الاتفاق عليها خلال الاجتماع الثاني للجنة الاقتصادية المشتركة. حيث يشمل هذا التعاون مختلف القطاعات أبرزها الاستثمارات والمشاريع الصغيرة والمتوسطة والطاقة والتعليم والنقل الجوي والبيئة والابتكار والملكية الفكرية والبنية التحتية والمقاولات.

 

وخلال اللقاء أكد معاليه على ضرورة تقديم المزيد من التفاصيل حول القطاعات التي سيتم التعاون بخصوصها من خلال مشروع الخارطة الاستثمارية التي اطلقته وزارة الاقتصاد بالتعاون مع شركة دار التواصل الوطنية المنفذة للمشروع والذي يستهدف عدد من دول العالم التي تعتبر استراتيجية بالنسبة للدولة ومن بينها كوريا الجنوبية حيث وجه معاليه المسؤولين في وزارة الاقتصاد لتكثيف الجهود وتوفير كافة المستلزمات والمعلومات الخاصة بهذا المشروع الاستراتيجي.  

 

وقال معاليه أن وزارة الاقتصاد ستحرص من خلال مشروع الخارطة الاستثمارية على  تشجيع تبادل الاستثمارات المباشرة مع كوريا الجنوبية من خلال عرض المزايا والحوافز التي توفرها دولة الإمارات العربية للمستثمر الكوري مؤكدا أن التطورات الاقتصادية العديدة التي يشهدها العالم تحتم على البلدين العمل بشكل مشترك لجهة رفع حجم التبادل التجاري إلى مستويات تتناسب مع الإمكانات المتوافرة وزيادة تدفق الاستثمارات بينهما.

 

وفي هذا الإطار قال معالي المنصوري أن تطور أطر التعاون بين الإمارات وكوريا الجنوبية يأتي استكمالاً لما تم الإتفاق عليه من قبل قيادتي البلدين وتحديداً خلال زيارة كل من صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي والفريق أول سمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان ولي عهد أبوظبي نائب القائد الأعلى للقوات المسلحة، الى كوريا الجنوبية حيث ركزت هذه الزيارات على رفع مستوى التعاون والتنسيق بين البلدين الى أعلى المستويات من خلال وضع آليات فعالة لتحقيق هذا الهدف المشترك.

 

وفي هذا الإطار أشاد سعادة السفير الكوري بمشروع الخارطة الاستثمارية الذي اطلقته الوزارة والذي يستهدف كوريا الجنوبية ضمن عدد من الدول التي يتضمنها المشروع معرباً عن استعداد حكومته وعدد كبير من الشركات الكورية الضخمة لتكون جزءاً من هذا المشروع الاستراتيجي الذي يساهم في زيادة تدفق الاستثمارات بين البلدين وبالتالي رفع مستويات التبادل التجاري.

 

ولفت سعادته إلى أن حكومته قامت بتحديد الآليات وفرق العمل التي ستعمل على التنسيق مع الجانب الإماراتي بخصوص مشروع الخارطة الاستثمارية حيث يتم حالياً التواصل مع إدارة الاستثمار بوزارة الاقتصاد للاطلاع على تفاصيل وآليات المشروع.

 

وشدد معالي المنصوري على أهمية تفعيل العمل من خلال مشروع الخارطة الاستثمارية من خلال بناء علاقات إستراتيجية مع كوريا في شتى المجالات مثل الطاقة النظيفة والتكنولوجيا وتقنية المعلومات والمشاريع الصغيرة والمتوسطة والاستفادة من التجربة الكورية في هذا المجال. كما دعى معاليه إلى العمل على الارتقاء بحجم التجارة البينية وإقامة مشروعات استثمارية في ضوء الفرص المتاحة لدى الجانبين وحفز القطاع الخاص على لعب دور أفضل لجهة تنمية هذه العلاقات بما يخدم المصالح الثنائية ويعظم الاستفادة من الاتفاقيات الموقعة بين الجانبين.

 

ودعا معاليه إلى تذليل الصعاب والمعوقات التي تواجه تطوير العلاقات بين البلدين وإيجاد الآليات الكفيلة بتعظيم استفادة القطاع الخاص من الحوافز الاستثمارية المتاحة في البلدين وذلك من أجل تعزيز العلاقات الثنائية وتطوير الاستثمارات المشتركة.

-انتهى-

 

للمزيد من المعلومات يرجى الاتصال بـ:

نضال الأسعد/ نزار العريضي

أصداء بيرسون مارستلر، دبي، الإمارات العربية المتحدة

هاتف: 3344550 04- فاكس: 3344556 04

البريد الإلكتروني: n.alasaad@asdaa.com, n.aridi@asdaa.com

 

TitleAr

لقاء وزير الاقتصاد مع السفير الكوري  

NewsDate

9/10/2011 

NewsDate2

9/10/2011 

ArchiveDue

10/10/2011 
مرفقات
Korean Ambas- mansoori.jpg    
نوع المحتوى: العنصر
تم إنشاء في 9/11/2011 9:46 AM  بواسطة Ahood E. Al Zaabi 
تم إجراء آخر تعديل في 9/25/2011 8:59 AM  بواسطة Najla mohammad ahmed